За вересень 2018 року темпи росту доходів зведеного бюджету України дещо пожвавились. 2018 року вони були більшими на 18.7 % ніж рік тому (17.1% у серпні). Ці темпи наповнення перевищують річні очікувані урядом на 2018 на рік (+15.3% р/р). Всього ж у вересні до зведеного бюджету було зібрано 87.8 млрд грн., що на 13.8 млрд грн. більше ніж у вересні 2017 року.
«Ціна держави» пояснює яким чином держава вирівнює фінансову спроможність «бідних» громад за рахунок «багатих» (в чому полягає суть реверсної та базової дотації, а також горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів), та якими будуть його особливості 2019 році.
Просування медичної реформи вплинуло на особливості формування проекту Державного бюджету на 2019 рік. І хоча збільшення видатків та охорону здоров’я порівняно незначне, сама структура видатків на охорону здоров’я трохи змінилася проти 2018 року. Ідеться про збільшення видатків на надання первинної медичної допомоги населенню до 15.3 млрд грн і незначне скорочення обсягів медичної субвенції (на 1.9 млрд грн)
За перші 8 місяців цього року до Зведеного бюджету України надійшло 769.3 млрд грн доходів. Це на 15.3%, або ж на 102.2 млрд грн, більше, аніж за аналогічний період минулого року. Ці темпи наповнення зіставні з очікуваннями уряду на 2018 на рік (+15.3% р/р). Скорочення нерегулярних доходів, деякі прорахунки уряду та надмірний вплив парламенту на процес планування доходів вдалося компенсувати і завдяки нерегулярним джерелам доходів (як-от прибутки НБУ і НАК «Нафтогаз України») та економічним факторам (ріст цін, зростання прибутків підприємств, доходів громадян, ріст імпорту та зміцнення євро).
Перший варіант кошторису країни видався консервативним і за своєю структурою кардинально не відрізняється від бюджету на поточний рік. Кредиту від МВФ не буде, доки парламент не проголосує реалістичний бюджет-2019.
У ІІІ кв. 2017 року динаміка наповнення зведеного бюджету виявилася позитивною. Зокрема за липень-вересень доходи зведеного бюджету збільшилися на 32.0% рік до року і сягнули 245.2 млрд грн. Згідно з планом (із змінами) на 2017 рік до зведеного бюджету має надійти на 27.5% більше, аніж рік тому.
У І кв. 2017 року динаміка наповнення зведеного бюджету була позитивною. Зокрема за січень–березень доходи зведеного бюджету збільшилися на 34.9% рік до року і сягнули 220.5 млрд грн. План на 2017 рік – ріст доходів на 16.4%. Щоправда, витрати традиційно відставали від доходів.
Минуло 4 місяці з того дня, як в Україні почався експеримент із подвоєння мінімальної зарплати. Почалась реальна детінізація, проте реального росту добробуту не відбулося.
Доходи розширеного бюджету (з урахуванням позабюджетних фондів) 2016 року становили 37.2% ВВП, або 867.4 млрд грн. Це набагато менше порівняно з 42.5% ВВП 2015 року. Ставку ЄСВ зменшили до 22%, проте утримання пенсіонерів залишається основною статтею видатків. Дефіцит державного бюджету 2016 року становив помірні 3% ВВП, або 70.1 млрд грн. Навіть з урахуванням націоналізації Приватбанку дефіцит розширеного бюджету (у тому числі квазіфіскальні операції) скоротився вдвічі до 5.2% ВВП порівняно з 8.9% ВВП 2014 року.
У ІV кв. доходи бюджету стрімко підстрибнули на 39.9% р/р і сягнули 257.5 млрд грн. Основна причина такого успіху – 38.1 млрд грн «прибутків» НБУ до бюджету. Однак і інші джерела доходів не відставали. За вирахуванням «прибутків» НБУ доходи бюджету зросли на 29.5% р/р. Як наслідок, за 2016 рік доходи зведеного бюджету сягнули рекордних 33.5% ВВП.