Впродовж липня 2019 року уряд активно розміщував ОВДП. Попри те, що сума запозичень перевищувала погашення на 32.3 млрд грн, сума державного та гарантованого державою боргу України зменшилась у гривневому еквіваленті на 35.65 млрд грн завдяки укріпленню гривні.
29 серпня 2019 року починає роботу парламент дев’ятого скликання. Запит суспільства на зміну статусу народного депутата з «небожителя» на «представника Українського народу, який при виконанні своїх повноважень керується Конституцією України, законами України та загальновизнаними нормами моралі є як ніколи потужним та очевидним. При цьому, одним із головних аспектів етичної поведінки парламентаря є його доброчесність і прозорість, зокрема, це стосується питань депутатського фінансово-матеріального забезпечення. Сподіваємося, що у нових облич парламенту цього скликання не буде намірів збагатитися за рахунок неправомірного використання депутатського мандата. Тому кіношна фраза «Чтоб ты жил на одну зарплату!» буде сприйматися адекватно, а нижче запропоновані пункти стануть своєрідною «пам’яткою чесного депутата» про те, як виконувати свої повноваження та задовольняти свої матеріальні потреби, не порушуючи Закон.
Зведений бюджет у липні 2019 року як і у червні отримав 101.9 млрд грн доходів. По відношенню до липня 2018 року доходи зведеного бюджету зросли на 20.4%, або ж на 17.3 млрд грн. В цьому місяці половину цього приросту продовжував забезпечувати прибутковий податок з громадян, а іншу – доходи від держпідприємств.
Доходи держбюджету в липні 2019 зросли на 19.8% у порівнянні з липнем 2018 року. Доходи держбюджету у липні склали 77.3 млрд грн, що на 12.8 млрд грн більше ніж у липні минулого року. При цьому у липні суттєво зросли податкові надходження - на 43.5% (+11.2 млрд грн) до 36.9 млрд грн. Динаміка відшкодування ПДВ змінилась не кардинально – у липні цього року було відшкодовано на 3% меншe (-324 млн грн) ніж у липні-2018.
Станом на початок серпня залишки на єдиному казначейському рахунку становили 48 967.5 млн грн, що в 3.8 рази більше аніж на початок місяця. В порівнянні з початком цього року, залишки на ЄКР збільшились майже в п’ять разів.
Зведений бюджет у червні 2019 року отримав 101.9 млрд грн доходів, що на 2.6%, або ж на 2.6 млрд грн. більше, аніж у червні 2018 року. В цьому місяці більшу частину цього приросту продовжували забезпечувати бюджетоутворюючі податки: прибутковий податок з громадян, ПДВ з вироблених в Україні товарів та рентна плата. В той же час, в червні 2019 року скоротились (рік до року) неподаткові доходи через відсутність в червні 2019 року доходів від НБУ.
Сезон відпусток для курортних міст та сіл України – це можливість поповнити свої бюджети надходженнями від туристичного збору. Однак, органи місцевого самоврядування часто не докладають зусиль чи просто нехтують цим джерелом доходів. «Ціна держави» дослідила, яку роль в місцевих бюджетах популярних українських курортів відіграють надходження від туристичного збору та склала рейтинг громад, які лідирують за обсягом туристичного збору. Лідер рейтингу - Трускавецька громада, яка з запасом обійшла мекку українського зимового відпочинку курорт «Буковель» (с. Поляниця).
Україна попереду європейських країн в перерозподілі фінансових ресурсів через державний бюджет. Рівень централізованого перерозподілу коштів в Україні значно вищий, ніж в багатьох європейських країнах. При цьому основні джерела формування податкових доходів практично однакові. «Ціна держави» з’ясувала, якими податками наповнюються державні бюджети європейських країн та України.
Обсяг податків, який «проганяють» через місцеві бюджети України, вищий, ніж в розвинутих країнах Європи. Але наповнюють наші місцеві бюджети, на відміну від переважної більшості європейських країн, здебільшого не зусиллями органів місцевого самоврядування, а тією частиною пирога яку дають зверху (податок на доходи фізосіб). «Ціна держави» зясувала, за рахунок яких податків живуть місцеві бюджети європейських країн та України.
Найбільші обсяги дотацій з державного бюджету отримують не найбідніші об’єднані територіальні громади, а ті, органи місцевого самоврядування яких докладають менше зусиль для розвитку бізнесу в громаді. Такий наслідок вирівнювання місцевих бюджетів за надходженнями від податку на доходи фізичних осіб, який помалу перетворюється на «бізнес»-інструмент для формування бюджетних доходів. Адже отримати дотацію простіше, ніж забезпечити надходження від ПДФО. Раніше «Ціна держави» писала про базову і реверсну дотації, і чому «бідні» громади живуть за рахунок «багатих». Ми вирішили проаналізувати дотаційність створених в процесі реформи децентралізації ОТГ.