Зведений бюджет у березні 2019 року отримав 107.2 млрд грн доходів, що на 5%, або ж на 5.4 млрд грн. більше, аніж у березні 2018 року. Цього місяця темпи наповнення казни дещо вповільнились. На відміну від попереднього місяця в березні не було доходів від конфіскації майна, а доходи від розмитнення «євроблях» були незначними. В цьому місяці також спостерігалась відносна стабільність національної валюти. В той же час, казна продовжувала зростати завдяки доходам громадян та деякому прискоренню імпорту.
Для досягнення енергетичної незалежності треба не тільки підвищувати видобуток газу, а й раціонально його споживати. І тут в України є величезні можливості
Поточні вибори Президента спричинили численні гарячі дискусії в українському суспільстві та поляризували його. Прихильники кандидатів, які не сприймають вибір опонентів, актуалізували питання обмеження виборчих прав, зокрема як способу боротьби з популізмом. «Ціна держави» дослідила питання обмеження виборчих прав і його взаємозв’язок з економічним зростанням. Наші дослідники поставили питання таким чином: чи дає право вільного вибору, тобто демократія, змогу активніше розвиватись економіці? Іншими словами – окремі країни стали заможними через прогресивні виборчі системи, чи навпаки – демократія є наслідком економічного розвитку? Що нам про це каже міжнародний досвід? Ми дійшли висновків, що в довгостроковому періоді переваги демократії сприяють економічному зростанню, оскільки демократичні інститути забезпечують сприятливіші умови для технологічного оновлення та розвитку людського капіталу. У середньостроковій перспективі треба зважати на загрози, які можуть виникнути у зв’язку з появою так званої незрілої демократії, які проявляються у появі слабких урядів, що легко піддаються тиску зацікавлених груп, поширенні корупційних процесів, зниженні якості інститутів, що в результаті пригнічують економічне зростання. Утім, становлення верховенства права та розвиток політичної культури здатні побороти «дитячі хвороби» демократії.
Надходження від користування землею забезпечили понад десяту частину усіх доходів місцевих бюджетів, дві третини з якої сформовано за рахунок державних та комунальних земель в оренді. При цьому громади стягують податок на землю та орендну плату за користування державними та комунальними землями (яка фактично класифікується як податок). «Ціна держави» проаналізувала, як оподатковується земля в громадах. У 2018 році надходження від плати за землю зросли на 3.5% порівняно з попереднім роком та дозволили місцевим бюджетам отримати 27.3 млрд грн
Зведений бюджет у лютому 2019 року отримав 93.7 млрд грн доходів, що на 24%, або ж на 17.9 млрд грн. більше, аніж у лютому 2018 року. Доходи збільшилися завдяки зростанню надходжень від прибуткового податку, плати за користування надрами та розмитнення «євроблях». З іншого боку, чинниками, шо перешкоджали зростанню доходів стали сповільнення темпів росту імпорту та скорочення виробництва тютюнових виробів
Депозити залишаються одним з найбільш популярних та доступних способів збереження та примноження заощаджень. Втім, не всі громадяни знають, що держава оподатковує відсотки за депозитами. Ціна держава з’ясувала, скільки держава заробляє на оподаткуванні пасивних доходів населення. Надходження бюджету від оподаткування відсотків за депозитами, починаючи з 2015 року, невпинно падають, проте у 2019 році ця тенденція може змінитись.
«Мексиканський тупик» - прийом, який широко використовується в кіно. Кілька дійових осіб направляють зброю один на одного. Сюжет загострюється неможливістю виходу і високим емоційним градусом. Поки митниця, фіскали і силові органи розігрують тарантінівський сюжет, контрабанда руйнує економіку країни.
Три податки – податок на доходи фізичних осіб, податок на прибуток і податок на додану вартість – забезпечують понад дві третини (у 2018 році – 70%) усіх податкових надходжень до зведеного бюджету України. «Ціна держави» пояснила, що це означає, і співставила показники України з європейськими країнами. Виявилось, що ставки податків в Україні співставні з країнами ЄС, однак рівень перерозподілу ВВП через бюджет є вищим за європейський рівень.
З 2013 року видатки на поточне споживання і розвиток зросли у 2.7 рази. Однак частка розвиткових видатків залишилася на рівні 2013 року - 8.9% усіх видатків загального фонду держбюджету. А з-поміж багатьох державних інституцій лише через шість міністерств держава «проїдає» майже 90% усіх коштів загального фонду держбюджету. «Ціна держави» з’ясувала, як саме держава «проїдає» бюджет.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, або просто податок на нерухомість, який сплачують власники квартир, будинків, гаражів та іншої нерухомості, поступово набирає ваги в доходах місцевих бюджетів. Поки шо цей податок займає незначну частку в структурі податкових надходжень місцевих бюджетів (6%), проте за три останні роки його обсяги зросли удвічі. «Ціна держави» дослідила, які зміни в оподаткуванні нерухомості відбулися 2018 року для платників і місцевих бюджетів.