За перші 8 місяців цього року до Зведеного бюджету України надійшло 769.3 млрд грн доходів. Це на 15.3%, або ж на 102.2 млрд грн, більше, аніж за аналогічний період минулого року. Ці темпи наповнення зіставні з очікуваннями уряду на 2018 на рік (+15.3% р/р). Скорочення нерегулярних доходів, деякі прорахунки уряду та надмірний вплив парламенту на процес планування доходів вдалося компенсувати і завдяки нерегулярним джерелам доходів (як-от прибутки НБУ і НАК «Нафтогаз України») та економічним факторам (ріст цін, зростання прибутків підприємств, доходів громадян, ріст імпорту та зміцнення євро).
Державна фіскальна служба прозвітувала про позитивні результати боротьби з контрабандою, внаслідок чого надходження до бюджету 2018 року зросли на 51.2 млрд грн. Одним з фактів, який фіскали використали для демонстрації успіхів боротьби з контрабандистами, стало зростання митних платежів у липні 2018 року на 23%. Чи справді ці цифри зумовлені ефективною роботою митників, чи відбулося маніпулятивне тлумачення статистичних даних? Руйнівники міфів «Ціна держави» вирішили дослідити це питання.
Перший варіант кошторису країни видався консервативним і за своєю структурою кардинально не відрізняється від бюджету на поточний рік. Кредиту від МВФ не буде, доки парламент не проголосує реалістичний бюджет-2019.
Усі європейські країни мають незалежні агенції, які відповідають за якість вищої освіти. Україна на сьогодні залишається єдиною європейського країною, в якій цей орган не працює, а тому неважливо, скільки грошей вкладати на фінансування закладів вищої освіти, якщо якість цієї вищої освіти ніхто не оцінює та не перевіряє.
Уряд нарешті оприлюднив постанову про монетизацію пільг на транспорті. Постанова довгоочікувана. Чому? Збираємо аргументи на користь монетизації транспортних пільг.
Нещодавно голова уряду Володимир Гройсман зробив сміливу заяву про результативну – на 70 млрд грн - протидію контрабанді на митниці (https://goo.gl/DmD2Ab). Ми занурилися у статистику і дійшли зовсім інших висновків.
В Україні мало уваги приділяють питанню податку на нерухомість. Він існує, його запровадили, але місцеві громади не дуже активно ним користуються, імовірно, побоюючись соціальної напруженості та політичних наслідків. В Україні цей податок дає 0.22% податкових доходів місцевих громад, тимчасом як у світі це близько 27%.
У ІІІ кв. 2017 року динаміка наповнення зведеного бюджету виявилася позитивною. Зокрема за липень-вересень доходи зведеного бюджету збільшилися на 32.0% рік до року і сягнули 245.2 млрд грн. Згідно з планом (із змінами) на 2017 рік до зведеного бюджету має надійти на 27.5% більше, аніж рік тому.
31 жовтня ми оголосили про ствоерння симулятора державного бюджету. Він з'явиться на нашому сайті найближчими днями.