Сучасна історія організованої пенсійної системи з'явилася не так давно. Протягом останніх двох сторіч вона набула бурхливого розвитку. Перед пенсійними системами постали амбітні задачі охоплення населення та забезпечення гідного рівня життя. Проте у наші часи не всі країни мають всеохоплюючу пенсійну систему. Особливо це стосується країн Африки, Південної та Східної Азії, Латинської Америки. Часто пенсійні системи забезпечують пенсію на рівні прожиття. Більше того, навіть в розвинених країнах рівень державних пенсій не такий вже і великий. Тому значна кількість людей в Світі дбає про себе сама та розраховує переважно на себе, родину, та заощадження.
Пропонуємо Вашій увазі переклад статті про науку в Росії. Англомовний оригінал був опублікований в The Boston Globe під назвою «Russian science is amazing. So why hasn’t it taken over the world?» 4 січня 2015 року. Автор статті: Leon Neyfakh; переклад: Петро Боднар (волонтер Ціни держави).
29 грудня 2014 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про державний бюджет на 2015 рік». Запропонований кошторис визначає занадто амбітний план доходів (очікувався ріст більше ніж на 30%), окреслює дуже широкий фіскальний розрив (8.8% ВВП) та занадто сильно покладається на емісійну підтримку з боку Нацбанку (кошторис потребує емісію близько 200 млрд грн). Ухвалений бюджет погано узгоджується з економічними реаліями України і очевидно загрожує зривом переговорів із МВФ (Фонд наполягав на фіскальному дефіциті не більше 5.8% ВВП).
Новий закон «Про державну службу» має бути розроблений і прийнятий у першому кварталі 2015 року. Для того, щоб отримати якісний документ, необхідно, перш за все, ретельно проаналізувати риси існуючої системи. Звіт «З життя чиновників: нариси держслужби» знайомить читачів із умовами, в яких працюють українські держслужбовці сьогодні.
В Україні податок на додану вартість (ПДВ) є основним джерелом наповнення бюджету. Однак, через свою вагомість, складність адміністрування та, як наслідок, корупційність ПДВ викликає багато нарікань. Проте, незважаючи на його «проблемність» в Україні, альтернатив цьому податку немає, особливо в умовах наших євроінтеграційних прагнень, адже справляння ПДВ є обов’язковою вимогою для усіх країн-членів.
Капiтальнi видатки зведеного бюджету України скоротилися до рекордних 1.3% ВВП. При цьому суспільна інфраструктура є вкрай зношеною та не вiдповiдає вимогам сучасностi. Для того щоб вирiшити цю проблему, просто збільшити фінансування недостатньо.
У ІІІ кварталі 2014 року у фіскальній сфері на передній план вийшли чотири теми: вплив підвищення податків на доходну частину бюджету, бюджетні відносини з окупованими територіями Сходу України, вплив фіскальної політики на валютну дестабілізацію та формування бюджету на 2015 рік.
У жовтні борг України зменшився на 16,7 млрд грн, або на 1,1% ВВП. Це відбулося за рахунок того, що НАК «Нафтогаз України» здійснила погашення зовнішніх облігацій. Проте, вже скоро борг перевищить 1 трлн грн.
Міжнародні кредитні ресурси надходять в Україні досить повільно. Станом на середину листопада, країна отримала приблизно дві третини від запланованого у квітні обсягу. В чому причина і які будуть наслідки?
Колишній держслужбовець поділився із Ціною держави своїми думками з приводу зменшення держапарату. Як на нього, скорочувати кількість держслужбовців однозначно потрібно. В такий спосіб вдасться і залишити на держслужбі тільки найкращих, і зекономити (а частину зекономлених грошей направити на підвищення зарплат). Звичайно ж, скорочення має супроводжуватися серйозним переглядом функцій органів влади, а також підвищенням професіоналізму держслужбовців.